Alla inlägg den 13 november 2008

Av Malin - 13 november 2008 19:53

Åhhh vad jag längtar efter denna vecka, inget jobb o inget rättande o klagande! För första gången i mitt LIV har vi elevens val. Skolan har haft det för länge, länge sedan då jag inte gick på skolan.

Jag och mina kompisar ska ha Drama, jag ska ha idrott och hemkunskap med mina kompisar Evelina och Ronja, som dom heter. Eve och jag har idrott tillsammans och Ronja och jag har hemkunskap tillsammans! Det ska bli så kul.

Vi har elevens val i två dagar, det tycker jag är orättvist för på andra skolor har dom hela veckan man går i skolan, men inte vi såklart! (suck)

Nåja, man får vara glad att man har det iallafall. :D

Av Malin - 13 november 2008 15:36

Jag rider på Timrå hästsports förening.

Min favorithäst är Spotlight, han är prickig och han bits och han är JÄTTEtrött på att vara ridskolehäst och att stå i spiltan.. det är nog inte det han helst gör!

Dom flesta hästarna som min ridgrupp rider på är inte så stora, det finns bara tre jag kan rida för dom andra är för små.



Det här är Spotlight...  Mamma kallar honom loskan och det är hennes favoritponny också! Jag önskar att han var min egen.

Av Malin - 13 november 2008 14:49

Hej Allihopa!

Idag när jag vaknade var jag så trött så jag kunde stå och sova. Det värsta av allt är att mamma eller någon kommer in på mitt rum och skriker " DAGS ATT VAKNA...  DU MISSAR BUSSEN!" det är hemskt att bli väckt mitt i en underbar dröm.

På skolan var allt som vanligt "dötråkigt" inget att göra än att stå och frysa på rasterna och jobba!

Mina kompisar bråkar om allt och alla när jag säger alla menar jag mig själv. Jag har två kompisar som jag brukar vara med på rasterna och en av dom tycker att min andra kompis tar mig ifrån henne så tillslut börjar dom bråka och det är jättejobbigt.

På en av lektionerna har vi haft " vi i femman" det var rätt kul men svårt, jag kunde inte mycket.

En av frågorna på "vi i femman" var:

Vilket av dessa djur finns inte i afrika?

 1 Tiger         X Flodhäst         2 Schimpans

Vi fick ett papper med rutor på som vi skulle fylla i 1, X eller 2.

Den här frågan hade jag rätt på.. Har du?  :-) 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards